Rozšířenou a virtuální realitu si mnozí stále spojují primárně se zábavou a hrami. Z obrovského potenciálu AR a VR přitom již těží stovky firem a prodejců, kteří poskytují zákazníkům nové zážitky i možnosti interakce s produkty, a posouvají tak své podnikání dopředu před konkurenci.
Způsobů, jak využít VR a AR v byznys prostředí, je celá řada. Představme si 5 z nich.
Ať už kupujete nový oblek, kávovar nebo auto – s pomocí virtuální reality a brýlí si můžete předem vyzkoušet, jak fungují a jak vám padnou „v akci“. Tzv. virtuální showroomy nabízí zákazníkům virtuální, avšak plně realistické zážitky s produkty, čímž šetří prostor a náklady.
S virtuální a rozšířenou realitou chytře a kreativně pracují světové značky jako Zara, IKEA nebo Porsche. Umožňují vizualizovat oblečení v 3D nebo si vyzkoušet, jak vám budou daný svršek, náramek nebo rtěnka slušet. Učebnicovým příkladem je IKEA Place – mobilní aplikace s AR, s jejíž pomocí si nábytek prohlédnete přímo v interiéru vašeho domova a ověříte si, zda a jak v něm zapadne.
VR a AR celkově zkvalitňují interakci mezi zákazníkem a produktem, snižují počet reklamací a posilují zákaznickou loajalitu.
Návrh a vývoj prototypů výrobků je díky virtuální realitě efektivnější, bezpečnější, rychlejší i ekonomičtější. VR nabízí způsob, jak vizualizovat budoucí produkt, bez jeho skutečné a finančně nákladnější konstrukce.
Modelace a prototypování s pomocí VR dále rozšiřuje možnosti interakce s produktem a umožňuje snadné přidání či úpravu funkcionalit na základě zpětné vazby zákazníků. Celkově tak technologie snižuje chybovost, šetří náklady a zrychluje cestu produktu na trh.
Prototypování s VR (VR prototyping) nachází uplatnění napříč obory a průmyslovými sektory, včetně letectví, automotive, zdravotnictví, reality nebo stavebnictví.
Revoluce ve vzdělávání – virtuální a rozšířená realita znamená průlom jak při výuce ve školách a univerzitách, tak v soukromém sektoru. Budoucím lékařům, pilotům, vojákům a hasičům poskytuje věrnou simulaci vojenských a záchranných akcí či chirurgických zákroků, které je v budoucnu čekají.
Zvláště v průmyslu a výrobě pak VR výrazně zefektivňuje a urychluje školení zaměstnanců. Ti si tak mohou virtuálně a „nanečisto“ osahat práci s novými stroji a technologiemi, aniž by došlo k újmám na zdraví či škodám na zařízení.
VR a AR aplikace dokážou usnadnit nákup a zkvalitnit servis či služby pro zákazníky hned několika způsoby.
Důležité parametry o produktu získáte i bez nudného pročítání produktových listů – stačí naskenovat čárový kód v obchodě a důležité informace si zobrazíte přímo v telefonu názornější, interaktivnější formou.
Podobně lze zjednodušit vzdálenou asistenci při opravě produktu, řešení technických potíží nebo reklamaci. Stav zařízení, jeho parametry a jiné relevantní údaje dnes můžeme naskenovat s pomocí AR aplikace a poslat operátorovi, který rychleji identifikuje a odstraní problém.
Jaký je rozdíl mezi video konferencí a virtuální konferencí? Při virtuální konferenci (meetingu, workshopu, brainstormingu apod.) se mohou jednotliví účastníci posadit k virtuálnímu stolu a individuálně či ve skupinkách projednat, co potřebují. Zapojit se tak může každý, a to v mnohem realističtějším a interaktivnějším prostředí, než jsou s to nabídnout běžné video komunikátory. Virtuální komunikaci se prorokuje velká budoucnost i vzhledem k nárůstu práce z domova a vzdálené spolupráci mezinárodních týmů.
Přemýšlíte, jak implementovat VR nebo AR technologie pro váš byznys?
Kontaktujte nás a my vám poradíme! Piště na info@tastyair.cz nebo volejte na 774 954 258