Dnes Vám přinášíme trochu té vědátořštiny. Nejnovější výzkum společnosti Mindshare UK s názvem „Layered“ pro rok 2019 přinesl opravdu zajímavé poznatky ze světa rozšířené reality a my je dnes podrobně rozebereme.
V posledních měsících spolupracovala společnost Neuro-Insight s firmou Mindshare UK a firmou Zappar na zajímavém „AR -TESTU“ Jde o první studii svého druhu o spotřebitelském, neurologickém a značkovém dopadu rozšířené reality na lidský mozek.
Žádný takový výzkum nebyl doposud proveden. Alespoň ne takový, který by pochopil neurologické účinky rozšířené reality (AR) a způsoby, jak mozek reaguje na různé úkoly. V plánu bylo odhalit skutečnou hodnotu AR - jako marketingového a komunikačního kanálu, ale také každodenní nástroj pro práci, který má potenciál proměnit svět kolem nás, aby byl bohatší, smysluplnější a poutavější.
Pro získání dostatečných informací, bylo přihlášeno 151 uživatelů chytrých telefonů ve Velké Británii ve věku mezi 18 a 65 lety. Ty dále rozdělili do dvou skupin, dle jejich osobních charakteristik.
K měření toho, jak mozek reagoval na různé typy podnětů, byla použita technologie zobrazování mozku pomocí topografie (SST). SST měří elektrickou aktivitu v mozku, aby mohla podat zprávu o řadě kognitivních funkcí, včetně pozornosti, osobní relevance, emoční reakce a kódování paměti.
Pro získání dostatečných informací, bylo přihlášeno 151 uživatelů chytrých telefonů ve Velké Británii ve věku mezi 18 a 65 lety. Ty se dále rozdělili do dvou skupin, dle jejich osobních charakteristik.
K měření toho, jak mozek reagoval na různé typy podnětů, byla použita technologie zobrazování mozku pomocí topografie (SST). SST měří elektrickou aktivitu v mozku, aby mohla podat zprávu o řadě kognitivních funkcí, včetně pozornosti, osobní relevance, emoční reakce a kódování paměti.
Aby byly v testu zachyceny změny v odezvě mozku, firma vytvořila pro účastníky úkoly formou AR a non-AR s cílem měřit, jak mozek reaguje na rozdíly ve vnímání daných úkolů.
1. Google Translate: AR verze vs. online web stránka s vkládáním textu
2. Prezentace obalů výrobků: Zappar's AR aplikace versus tradiční non-AR aplikace
3. Stacks (hra): Přehrávání verze AR vs. standardní verze
4. Ikea AR: Umístění virtuálního nábytku do místnosti vs. procházení webových stránek Ikea
5. Aplikace Specsavers: Aplikace AR proti normálnímu prohlížení na webu
6. Web BBC Civilizations: AR zážitek vs. standardní web zážitek
Po příjezdu byli respondenti informováni o každém ze šesti úkolů, které budou během studie provádět. Polovina vzorku dokončila šest úkolů v AR a druhá polovina dokončila verzi bez AR.
Účastníci byli požádáni, aby vykonávali úkoly na tabletu tak, jak by to obvykle dělali doma, přičemž pořadí úkolů se měnilo. Respondenti byli jednotlivě natáčeni, když vykonávali úkoly, což nám umožňovalo přizpůsobit jejich aktivity za sekundu jejich neuro datům.
Bylo opravdu fascinující vidět, jak mozek vůbec poprvé reagoval na rozšířenou realitu.