Společnost Facebook před nedávnem přišla s velkou novinkou. Tedy, spíše něčím, o čem se diskutovalo už delší dobu. Rozhodla se přejmenovat a už nějaký ten pátek funguje pod názvem Meta. Svým způsobem se jedná o zkratku pro Metaverse neboli svět rozšířené a virtuální reality, která je, podle technologického giganta, naší budoucností. Z novinky zatím plyne jedna klíčová otázka - zaměstnáno bude až deset tisíc lidí, a to jenom na poli Evropy. Především vývojářů. Chce investovat 10 miliard dolarů na tento projekt.
Není tajemstvím, že společnost Facebook (tedy dnes už firma Meta) se nebojí vstoupit prakticky do ničeho, kde vidí potenciál a budoucnost a že si pěkně věří. Byli jsme tomu svědky v mnoha případech, ať už to bylo řešení přešlapů, kterých se firma dopustila, nebo inovací, jež se rozhodla vypustit do světa. A i v tomto případě jí sebevědomí nechybí. Domnívá se, že nově představený koncept bude naší budoucností. I když se jedná jenom o skloubení virtuální reality s tou rozšířenou. Podle amerického giganta se zde budou lidé chovat stejně jako v reálném světě, jen budou propojeni jinak, než jak je tomu ve světě off-line.
Více informací zde: about.facebook.com/meta/
Spojení virtuální, rozšířené a skutečně reality – to je přesně to, co Metaverse symbolizuje. Jak již bylo zmíněno, americký gigant se domnívá, že koncept zcela změní svět, a to především ten internetu. Aby se však mohlo rozjet podle plánu, musí se najmout lidé, a to i napříč Evropou, jelikož jste zacílit na svět komplexně.
Aktuálně se tedy hledá několik desítek tisíc lidí, a to nejen v Itálii, ale také ve Francii, Španělsku, dále v Německu, Polsku, Nizozemí a v Irsku. Sestavuje se tým pro virtuální vesmír, který by měl do budoucna přinášet nejen ekonomické, ale také jiné příležitosti, které jsme si do nynějška uměli opravdu jenom představit.
Jelikož se má jednat o spojení virtuální a rozšířené reality, lze předpokládat, že VR brýle budou nutností. Bez nich bychom nemohli čerpat z otevřenosti virtuálního světa, stejně tak bychom nemohli vzájemně spolupracovat.
Nejedná se totiž o nějaký produkt, který si zakoupíme na internetu a který by vytvořila jedna jediná firma. Metaverse má, podle zakladatele Marka Zuckerberga, fungovat stejně přirozeně jako internet. A sama společnost bude fungovat, ať už by sociální síť Facebook byla její součástí či nikoliv.
Metaverse zkrátka nemá být jenom o Facebooku, Instagramu nebo dalších sociálních sítích. Má toho nabízet daleko více, ať už způsoby, jak se zabavit, tak možnosti, jak pracovat v online prostoru. Jinými slovy se má jednat o smysluplné řešení, které tu zatím ještě nikdy nebylo.
I když došlo k přejmenování jednoho z největších amerických gigantů, zatím nelze říct, že se jedná o ten nejdůležitější krok. Došlo pouze k představení myšlenky, takové vize, která se bude realizovat ještě dlouhé desítky let. Očekává se, že se realizace protáhne na dalších deset až patnáct let.
Stejně tak se očekává, že i když se nyní hledá pouze několik desítek pracovníků, jejich počet bude celkově růst.
Aby však k tomuto vývoji a rozvoji došlo, musí firma vyřešit své prohřešky „z minulosti”. Mluvíme konkrétně o nedávných obviněních, kterým Facebook čelí. Před několika měsíci se ukázalo, že firma ví, jak se více zabezpečit, ale nedělá to. A to jenom proto, aby nepřišla o zisk, který sílí, když se lze snadno dostat k osobním údajům pracovníků i uživatelů jako takových.
Podle mnoha ekonomů americký gigant čelí jednomu z největších problémů, kterého se za dobu působení na trhu dopustil. Jestli z něj vyvázne jen s drobnou pokutou, to je nyní pouze otázkou spekulací.
Naše firma se specializuje na tvorbu aplikací s rozšířenou a virtuální realitou. Sami vidíme v tomto odvětví potenciál a podle trendu ve Světě jde poznat, že si to uvědomuje stále více firem.
Tato stránka využívá COOKIES pro správné fungování webu.