Zaujmout a pobavit návštěvníky obchodních center po celém světě pomáhají tzv. totemy – interaktivní kiosky s dotykovým displejem a různými funkcemi, jež využívají výdobytky moderních technologií.
Například totemy, které jsme spoluvytvářeli v Tasty Air, vás umí vyfotit a následně zpracovat originální animovanou podobiznu, kterou můžete virtuálně sdílet s přáteli. Během jara 2022 jsme dodali toto softwarové řešení marketingové agentuře Guerilla Event Solutions, která realizuje celý projekt pro prestižního zákazníka British American Tobacco.
Prodejci a marketéři vymýšlejí nové metody, jak oslovit klienty online, stejně jako v reálném prostředí. Poměrně čerstvým fenoménem je kombinování fyzického a digitálního zážitku (často s virtuální a rozšířenou realitou) pro marketingové účely a nejen ty. Tato hybridní forma interakce získala označení „phygital“ a více o ní píšeme v článku 5 trendů v rozšířené realitě (AR) pro rok 2022.
Výstupem bývají různé dotykové displeje a kiosky umístěné v obchodních centrech, kde si kolemjdoucí mohou vyzkoušet, jak jim sluší dané oblečení, make-up, šperky či ozdoby. Vše funguje s pomocí technologií, jako jsou 3D animace, případně virtuální a rozšířená realita.
A podobnou cestou se rozhodl vydat tabákový gigant British American Tobacco (Lucky Strike, Kent, Pall Mall aj.) v rámci propagace elektronické cigarety glo™.
Oslovila nás agentura Guerilla Event Solutions, která hledala dodavatele softwarového řešení pro reklamní totemy, přičemž mechanickou část, propagaci a rozmístění po Česku realizuje agentura svépomocí. Na nabídku jsme rádi kývli, přestože byl pro nás výzvou šibeniční termín zhotovení – produkt jsme zvládli dodat v rekordním čase 1 měsíce!
Totemy glo™ fungují tak, že uživatel nejprve zodpoví kvíz s celkem 5 otázkami ohledně životního stylu, a to kliknutím na jeden z 5 obrázků. Na základě odpovědí systém vyhodnotí, do které z těchto 5 kategorií patříte. Tyto kategorie jsou: Stylař, Pohodář, Rebel, Požitkář nebo Pařmen. Podle toho vám aplikace doporučí vhodný kryt elektronické cigarety.
A nakonec přichází třešnička na dortu – stylová animovaná postavička či avatar s fotkou vašeho obličeje. V totemu je totiž zabudovaná kamera a výsledný obrázek si zákazník může nechat poslat na e-mail, sdílet ho s přáteli na sítích apod. Pro získání fota je zapotřebí souhlas se zasíláním marketingových informací, čímž firma získá kontakt na potenciálního zákazníka.
Kromě obchodních center a obchodů je v plánu interaktivní totemy umístit také na hudebních festivalech a podobných venkovních akcích. V Tasty Air už nyní pracujeme na implementaci funkce, díky níž si svůj animovaný portrét přímo na místě vytisknete.
Další výzvou bude pro náš vývojářský tým připravit verzi pro tablety a smartphony, jak zvažuje zadavatel. Celé řešení tak bude nutné „překlopit“ do mobilní verze a současně zachovat obsah a funkce, tedy kvíz, focení a vykreslení postavy.
Práce na projektu nás baví, a to natolik, že dokonce zvažujeme tvorbu vlastního totemu.
Ale o tom pojednáme třeba zase příště :-)
■ Prohlídky produktů v jejich realistické podobě
■ Interaktivní prvky, hry a kvízy
■ 3D animace, videa a příběhy
■ Mluvící postavy či oživlé obrazy
■ VR a AR do mobilu
■ Profesinální 3D skeny
Chcete zvýšit povědomí o svých produktech pomocí interaktivních kiosků?
Ozvěte se nám a my pro vás vymyslíme optimální řešení na míru!
Tato stránka využívá COOKIES pro správné fungování webu.