Technologie jdou dnes sedmimílovými kroky dopředu, což potvrzuje i virtuální realita, která je sice s námi už od minulého století, na druhou stranu dnešní podoba je zcela inovativní, moderní a jedinečná. Za zmínku však stojí game changer v oblasti vizualizace nemovitostí, a tím je Matterport. Je důkazem, že se VR nevyužívá jen v zábavním průmyslu, ale že najde i své daleko užitečnější využití.
Prodeje nemovitostí jsou nyní velkým tématem. Lidé chtějí investovat své naspořené úspory a rodinné domy nebo bytové jednotky určené k pronájmu se jim jeví jako skvělá příležitost či možnost, jak zvýhodnit své léty nastřádané finance. Jelikož ale mezi lidmi stále putuje obava z přenosu nebezpečného onemocnění, které svět během chvíle obrátilo na ruby, nabízí se otázka, jak zajít na prohlídky, aniž bychom se s někým museli setkávat. A VR Matterport je řešením.
S příchodem nového typu koronaviru svět technologií zapracoval, a to konkrétně na možnostech, jak se setkávat i online či jak fungovat, aniž bychom se museli vidět tváří v tvář. A to platí i v pro oblast nemovitostí, v nichž hrály roli osobní prohlídky. Ty díky koronavirové pandemii nahradila virtuální prohlídka čili modely interiérů, které využívají 360stupňové snímky, jež obsahují hloubková 3D data i prostor exteriéru a tím vytváří naprosto dokonalý a totožný požitek.
Virtuální prohlídky se tak mohou využívat jako jakási forma prezentace, při prodejích nebo mohou být součástí dokumentace konkrétní nemovitosti.
Abychom však jedinečnou technologii blíže představili. Mluvíme o možnosti, jak převést fyzické interiéry zachycené fotoaparátem nebo kamerou do realistického, 3D digitálního modelu, který je naprosto přesný. Jinými slovy mluvíme o 3D scanu nemovitosti.
Technologie využívá výpočetní operace běžící v cloudu.
I když je finální zobrazení velmi podobné tomu ze služby Google Street View, po své prezentační stránce 3D scan nemovitostí vítězí. Generuje totiž i půdorys a nabízí kompletní pohled na objekt či se lze snadněji pohybovat konkrétní nemovitostí.
O tom, že se jedná o lepší řešení v porovnání se službou od Googlu svědčí i statistiky. S pomocí této 3D vizualizace se naskenovalo více jak dva miliony nemovitostí, dosažením hranice se však číslo nijak nezastavilo a zájem se stále zvyšuje.
Vedle nativního zobrazení, které technologie Matterport nabízí, je zde možnost měřit rozměry (disponuje se opravdu skvělou přesností a vysokou kvalitou vyobrazení), pohledy se automaticky generují a mohou se také zvýraznit konkrétní místa v nemovitosti, pokud stojí za pozornost či jsou nějakým způsobem zajímavá. Detaily o možnostech Matterportu najdete na jejich webových stránkách: https://matterport.com
I když to nyní vypadá, že své využití najde jedinečná technologie pouze na realitním trhu, není tomu tak. Mluvíme o věrohodném převodu fyzického prostoru do digitálního 3D modelu, což je inovace využívající se třeba ve stavebnictví nebo ve společnostech při nějakých prezentacích. Vytvořit s ní lze nejen virtuální prohlídky, ale také lze tímto způsobem reportovat práce na stavbě zákazníkovi či doložit stav nemovitosti pojišťovně, pokud řešíte škodnou událost.
V poslední době se 3D vizualizace dostává i do světa internetového obchodu. 3D scan totiž umožňuje skvěle prezentovat produkt. Nemusí se nutně převádět pouze rodinný dům stojící na předměstí nebo bytová jednotka sídlící v nejvyšším patře panelákového domu. Lze předvést i automobil, stroj nebo spotřební zboží, které si lidé díky vizualizaci daleko lépe představí.
Tato stránka využívá COOKIES pro správné fungování webu.