Novinky a Aktuality ze světa TASTY AIR

5 trendů v rozšířené realitě (AR) pro rok 2022

5 trendů v rozšířené realitě (AR) pro rok 2022

Rozšířená realita, ve zkratce AR (Augmented Reality), zažívá v posledních letech enormní boom. Jen v roce 2022 se očekává, že počet uživatelů, kteří si rozšířenou realitu zobrazí ve smartphonu, dosáhne 1,1 miliardy. Růst ještě uspíšila pandemie, když donutila firmy investovat do těchto a dalších digitálních inovací. A pocítil to i náš tým Tasty Air v nárůstu poptávek a projektů, na což jsme museli reagovat posílením řad.

Které trendy v aplikaci rozšířené reality budou převládat v roce 2022, vám prozradíme na dalších řádcích.

 

1. NFT, metaverse a rozšířená realita

Jak metaverse, tak NFT si vydobyly v digitálním světě vůdčí pozici. Nejlépe to dokládá Facebook, který v říjnu 2021 představil svoji novou vizi, masivní investování do metaverse i nový název – více v článku Virtuální svět Metaverse od Facebooku.

Metaverse lze definovat jako virtuální prostor, kde lidé s pomocí avatarů, chytrých telefonů či brýlí žijí svůj druhý, virtuální život. NFT (non-fungible token) pak představuje jedinečný doklad o vlastnictví fyzického či digitálního artiklu, kupř. písně, videa, obrázku, ale i virtuálních předmětů. Jde o položku na blockchainu dokumentující certifikované vlastnictví originálu.

NFT i metaverse – to jsou v praxi i různí virtuální avataři, postavy, zvířata či umělecká díla, které dokáže „zhmotnit“ a vizualizovat právě rozšířená realita. Především AR NFTs je zcela nový typ tokenů, o němž ještě v roce 2022 hodně uslyšíme.

Jak lze propojit svět NFT, rozšířenou realitu a hru, ukazuje projekt Cryptomeda a v rámci ní mobilní aplikace, na které aktuálně pracujeme.

 

2. Livestream shopping za asistence AR

Nakupování, přesněji prezentace produktů a interakce se zákazníky s pomocí živého streamingu, je novým prodejním nástrojem, který se z Číny, kde slaví obrovský úspěch, postupně šíří na Západ. Kombinuje výhody kamenné prodejny a online nakupování, zrychluje nákup a zvyšuje konverze.

Rozšířená realita pak umí vyřešit problém, jak si daný produkt – například oblečení, kosmetiku či nábytek – ihned vyzkoušet na sobě nebo v domácnosti. Někteří obchodníci proto začali využívat funkci Beauty Try-On v aplikaci YouTube, která vám s pomocí kamery ukáže, jak vám bude slušet rtěnka či oblečení.

V roce 2022 se čeká další vylepšování livestream nákupů v kombinaci s AR.

 

3. S rozšířenou realitou si lépe „osaháte“ produkty a služby

AR a VR se využívá také pro efektivnější prezentaci zboží z online obchodů, jež může probíhat vzdáleně, s pomocí AR, 3D modelování nebo videí. Co bylo dříve doménou gigantů typu Shopify, kteří představili svou AR funkci již v roce 2018, je dnes díky větší dostupnosti rozšířené reality nástrojem i menších prodejců a e-shopů. Možnost si detailně zobrazit a prohlédnout zboží ve 3D u sebe doma bude v roce 2022 chtít a očekávat stále více zákazníků. A obchodníci musejí reagovat.

Příkladem je i naše mobilní aplikace pro Bobcat, která šikovně využívá 3D grafiku v „herním“ stylu pro názornější prezentaci zemědělských a stavebních strojů.

 

4. Vítejte v hybridním světě PHYGITAL

Pandemie koronaviru mj. oslabila zájem o nakupování v kamenných obchodech. Řešení, jak přilákat zákazníky zpátky, nabízí tzv. phygital prodejny, jež sází na kombinaci fyzického a digitálního zážitku. V praxi se můžeme setkat s magic mirrors či smart mirrors, tedy interaktivními tabulemi v obchodech, které vám – díky rozšířené realitě – ukážou, zda a jak vám sluší konkrétní make-up, šperky, barva na vlasy nebo tričko. Možnost vyzkoušet si zboží digitálně, bez pracného převlékání v kabince, je rychlejší a v kontextu pandemie bezpečnější varianta, kterou si oblíbily hlavně mladší generace.

 

 

5. 3D vyhledávání s AR v Google

Rozšířená realita je nám na dosah doslova jedním kliknutím – díky funkci ve vyhledávači Google „View in 3D“, která zobrazí objekt v 3D formátu, dynamicky a klidně i u vás v kuchyni. Google ji představil již v roce 2019 a do povědomí se dostaly hlavně modely zvířat nebo světových památek. View in 3D však mohou využít také značky a prodejci pro zajímavější prezentaci svých produktů. Dle statistik má prezentace zboží s využitím rozšířené reality podstatně vyšší míru konverzí. Tím, jak se digitální a reálný svět stále více prolínají, bude i tento trend nabývat na síle.

 

V Tasty Air jsme připraveni vás bezpečně provést světem virtuální a rozšířené reality a rádi pro vás připravíme optimální řešení na míru.